söndag 8 december 2013

Årets julklapp

Det jag önskade mig i år var en slow cooker. Jag fick en som tidig julklapp av snälla mamma!
Jag har läst i bloggar hur man lägger i ingredienserna på morgonen, slår igång på låg temperatur, åker iväg på jobb eller annat och när man kommer hem är maten klar. Denna sortens långkok bevarar näringsämnena och passar mycket bra då man vill äta nyttigt.
De dyra av märket Crock-Pot kostar sisådär 1300kr men då har de finesser som startfördröjning och varmhållning tex.
Min är av ett enklare slag och kostade under 300 kr. Så billig att man kan köpa den för att testa om man gillar den eller vill ge bort den. Möjligen är den lite för stor de dagar jag är ensam.

Jag har provat 6 rätter i den hittills och det är fantastiskt smidigt och blir väldigt gott.
En slow cooker rekommenderas verkligen!


 För recept kan man köpa kokbok eller googla på slow cooker eller crock pot






Ska även testa att göra lasagne i den någon dag.

1 kommentar:

  1. Precis en sån har jag stått och gluttat på. Jag tror bestämt att jag också vill ha en... Tack för sparken i baken!

    SvaraRadera